Áruházi beszállítók dilemmája: így lesz a faktorálás a multi beszállítók megoldása

Áruházi beszállítók dilemmája: így lesz a faktorálás a multi beszállítók megoldása

Előfordulhat az az idilli állapot, amikor minden üzleti partner időben rendezni a számla ellenértékét. Csakhogy áruházi beszállítóként még az időben teljesítés is okozhat fennakadásokat az üzletmenetben. Most 2 multi beszállító példáján keresztül mutatjuk be, hogyan segítheti a faktorálás akár a háztartási gépeket nagy tételben forgalmazó áruházi beszállítókat, illetve a nyári konyhából éppen szintet lépő, családi vállalkozásból áruházi beszállítóvá váló partnereket egyaránt.

Nem mondunk nagyot: a multi beszállítók nincsenek könnyű helyzetben. Látjuk ezt a hozzánk forduló ügyfeleink példáin keresztül, hiszen a nagyobb kereskedelmi áruházak jellemzően hosszabb fizetési határidővel (előre kötött szerződés vagy megállapodás alapján ez 60–90 nap is lehet) egyenlítik ki a számláikat. Cserében viszont a kereskedelmi lánccal megkötött szerződéssel biztos felvevőpiacot kapunk egy nagyobb árumennyiségre és egy „jól fizető” partnert kap a beszállító.

Az élelmiszerek esetében, ahol ugyan 30 napos fizetési határidővel kalkulálhatnak a beszállítók, de ez folyamatos megrendelés esetén a különleges és jellemzően kisebb mennyiségben készülő kézműves termékeknél is okozhat problémákat. Szerencsére a faktorálás mindkét esetben hatékony segítséget nyújthat.

Háztartási gépkereskedők: probléma probléma hátán

Egyik ügyfelünk például nagy tételben értékesít háztartási gépeket a nagyobb kereskedelmi áruházakba. Ez elsőre bizonyára jól hangzik, de akad néhány, a vállalkozás finanszírozását és működési biztonságát veszélybe sodró tényező.

Ezek egyike, hogy szerződéstől függően a kereskedelmi áruházak általában 60–90 napos határidővel fizetik ki a megvett árut. Azonban ügyfelünk maga is külföldről szerzi be azt, ahol jellemzően 30 napos fizetési határidővel kell teljesítenie a számlák ellenértékét.

Mit tehet a kereskedő, ha neki előbb kell kifizetni az árut, minthogy ő megkapná annak ellenértékét? Saját forrásból finanszírozza ezt az időszakot és az alábbi költségeket: munkatársak bére, beszerzés költségei, vám, adók stb.

Nem nehéz belátni, hogy ez egy nehéz patthelyzet, hiszen parterünk eladta ugyan az árut, de a két fizetési határidő közötti különbség miatt ezt az időszakot nehezen tudja megfinanszírozni. Ebben az esetben a hitel sem jelentett volna hosszú távú megoldást, hiszen a következő ciklusban ugyanezekkel a problémákkal találta volna szembe magát. Ráadásul a hitel átfutási ideje is okozhat némi fejfájást, plusz olyan felesleges többletköltségeket, amikkel nem kell megterhelni a céges kasszát.

Ezekben az esetekben ügyfelünknek gyakorlatilag arról kellett döntenie, hogy kockáztatja-e:

  • a külföldi partnerrel való gyümölcsöző együttműködést a fizetési határidő be nem tartásával,
  • az új áru megvásárlását és behozatalát,
  • a szállítási és vámköltségek teljesítését,
  • a cég működéséért felelős költségek megtérítését,
  • a kollégák megélhetését,
  • új hitel felvételét.

Kiút a szorult helyzetből: faktorálás

A fentebb vázolt helyzetre a faktoring ideális megoldást jelent, több okból is. Hosszú távon a faktoring jelenti a biztonságos megoldást, mivel gyorsan és a hiteleket terhelő plusz költségek nélkül juthat hozzá a saját pénzéhez.

Hogy miért?

  1. Gyorsan hozzájut a saját pénzéhez: ügyfelünknek így nem kell kivárnia, amíg a kereskedelmi áruházak kifizetik a számlája ellenértékét. Ezáltal nem keletkezik a 30–60 napos fizetés nélküli időszak, amit saját erőforrások híján kellene megfinanszíroznia.
  2. Biztonságosan fenntarthatja, üzemeltetheti cégét: faktorálással már a számla kiállításától kezdve 1-2 napon belül megkapja a bruttó számlaérték 80–90%-át számlaelőleg formájában. Ezt pedig tetszőlegesen felhasználhatja, amire csak szeretné.
  3. A saját pénzét használja, amit bármire elkölthet. Az időben megkapott összeget felhasználhatja:
    • A cég költségeinek rendezésére, szállítási és logisztikai költségekre, vámköltségekre, munkabérekre, köztartozásra, bérleti díjakra, lízing díjakra, rezsi költségekre vagy más költségekre.
    • Új külföldi megrendelés kifizetésére: a saját pénzéből vehet újabb adag árut, így nagyobb mennyiséget forgathat meg. Ennek eredményeként nagyobb bevétele lesz és profitja is keletkezhet. Így segít a faktoring a vállalkozás növekedésében is.

A faktoringnak köszönhetően tehát ügyfelünk nemcsak biztonságosan tudja üzemeltetni a vállalkozását – amivel egyébként a saját és a kollégái biztos megélhetését is garantálja –, hanem újabb adag áru megvásárlásával bővítheti ügyfélkörét is. Ezáltal a faktorálás a biztonságon túl az üzleti növekedés egyik garanciája is.

Mi a helyzet a kisebb vállalkozásokkal? A faktoring nekik is segíthet a továbblépésben!

Egy másik ügyfelünk sikertörténete igazi szerelemprojekt, hiszen az egész vállalkozás egy családi ház nyári konyhájában született meg. Ügyfelünk édesipari termékekkel, ezen belül is kézműves csokoládé és kézműves mentes szaloncukor készítésével foglalkozik.

A nagy lehetőség előtt saját weboldán keresztül online módon, valamint vásárokon értékesítette termékeit. Magát a gyártást is a nyári konyhában kezdték meg, amit később hitelből alakítottak át egy mini üzemmé. Ennek a hitelnek természetesen havonta esedékes a törlesztőrészlete. Működésüket tekintve elmondhatjuk, hogy a bevételeiket mindig visszaforgatták a vállalkozásba:

  • az alapanyag-beszerzésbe,
  • a gyártási folyamatok tökéletesítésébe,
  • a termékfejlesztésbe,
  • a saját weboldaluk, illetve webáruházuk létrehozásába.

Emellett ott volt még a nyári konyha átalakítására felvett hitel is, aminek a törlesztőrészletét szintén ezekből a bevételekből kellett teljesíteni, így annyi forgó tőkéjük nem volt, hogy kb. 2-3 hónapra elegendő alapanyagot be tudjanak szerezni.

Ilyen helyzetben találta meg őket a nagy lehetőség: idén megegyeztek az egyik országos áruházlánccal egy szezonális, ünnepi időszakra szóló beszállításra. Azonban több kikötés is volt, ami kihívás elé állította ügyfelünket:

  • ezzel a szerződéssel 3 hónap alatt akkora mennyiséget tudnak értékesíteni, mint a tavalyi évben összesen,
  • az első szállítást októberre tervezik, ezért a nagyobb mennyiség gyártását már korábban meg kellett kezdeni és elő kellett finanszírozni,
  • a megállapodás szerint az áruházlánc az első szállítást követően 30 napra fizeti ki az árut,
  • viszont az első szállítás ára alacsonyabb lesz, mert erre a tételre az áruházlánc akciót hirdetett.

Ez a helyzet összességében komoly fejtörés elé állította ügyfeleinket: az áruházlánc megrendelésének köszönhetően komoly szintlépésre számíthat, azonban ezzel az egyéni vásárlók rendeléseit sem tudná teljesíteni, valamint a vásárokon való részvétele is veszélybe került volna.

Nem beszélve arról a problémáról, hogy a második szállítmány alapanyagait az első teljesítésért kapott fizetségből kellene megfinanszírozniuk, de ahhoz csak novemberben jutnak hozzá – amikor már szállítani kell a következő adagot.

Erre a helyzetre kínált okos megoldást a faktoring

Kézműves csokiműhely ügyfelünk a faktorálás segítségével sikerült kettévágnia a gordiuszi csomót. Mivel addig volt szükségük a finanszírozásra, amíg meg nem kapja az első és a második szállítmány ellenértékét, ezért ebben az esetben a faktoring jelentette pár hónapos áthidaló megoldás volt a kézenfekvő döntés.

A faktorálásnak köszönhetően:

  • ügyfelünk a számla kiállítása után 1-2 nappal megkapja számlaelőlegként a számla bruttó értékének 8090%-át,
  • mivel gyorsan hozzájut a saját pénzéhez, a termelés költségeit, valamint a nyári konyhára feltett hitelt is fedezni tudja,
  • emellett a soron következő szállítási határidőket is tartani tudja,
  • valamint a karácsonyi vásárokon való részvételeit is biztosítja.

Bizton állíthatjuk, hogy a faktorálás segítségével a kézműves csokoládéműhely növekedési pályára állt. Egyfelől, a téli ünnepi szezon végére megháromszorozza a korábbi években eladott áruk mennyiségét. Másfelől, mindezt úgy tudta kivitelezni, hogy közben nem adósította el még jobban magát, azaz nem növelte tovább a hitelállományát.

Így minden akadály elgördült az áruházlánccal való együttműködés elől, ügyfelünk termékeit országos szinten megismerik és megszeretik, az együttműködéssel a márkája értékesebb, valamint keresettebb lesz. Ezen felül arra is megvan az esély, hogy az áruházlánc egész éves szerződést kössön ügyfelünkkel, ami további bevételnövekedést eredményezhet.

Mindent összevetve, a fenti két példából is jól látszik, hogy a faktorálás olyan gyors és rugalmas finanszírozási forma, ami a nagyobb multi beszállítók, valamint a kisebb, ezzel a világgal még csak most ismerkedő áruházi beszállítók működését is sokkal könnyebbé és biztonságosabbá teszi.

Ön is multi beszállító? Felkeltettük az érdeklődését? Ajánlatkérését itt küldheti el.

További cikkek

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállal.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsa porosodó számláit akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐI

Töltse ki ezt az űrlapot!

Kérljük az adatait minél pontosabban adja meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítjük majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltse fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonjáról is játszva végigvezeti majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdje faktoráltatni a számláit!

Ha megfelelően töltötte fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az ön által faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

BÁV Faktor Favicon

A BÁV Faktor Zrt. a legnagyobb hazai bankfüggetlen faktorcég. Nálunk a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben megoldhatja vállalkozása finanszírozását.

Kapcsolat

90%

Ellenőrizze és szűrje ki a kockázatos partnereket

A lenti űrlapon adja meg a keresztnevét és az e-mail címét, majd pipálja be a dobozt és perceken belül Önnél is lesz a csekklista. Ilyen egyszerű!